«هو العلیم»

یکی از کانال‌های وابسته به «سازمان شبه عرفانی حلقه»، در واکنش به فعالیت‌های اخیر «مؤسسه معنویت تمدن‌ساز» و گروه‌های فرهنگی وابسته به آن همچون «وب‌سایت رواق معرفت» اقدام به اهانت نموده و از روی بی‌اخلاقی و البته عصبانیت، منتقدان خود را با عباراتی همچون «گرگ صفت»، «غیر انسان»، «جاهل» و … مورد اهانت قرار داده است.

در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، از خداوند متعال مسئلت می‌نماییم نویسنده‌ی کانال حلقه‌ای را با اخلاق ابتدایی آشنا سازد. پیش از فرارسیدن روزی که توحید در آن تجلی کرده و آه آسیب دیدگان حلقه و عقاید ناصحیح و غیر دینی ایشان، دامنگیرش شود. هرچند که توبه و ندامتِ واقعی، بازگشت به حق را میسر می‌سازد و هیچگاه نباید از رحمت او ناامید شد، اما گمراه‌سازی و آسیب‌رسانی خلایق، مطمئناً برای ایشان مشمول توبه نشده و حقی است که تا ابد بر دوش ناتوان او سنگینی خواهد کرد.

به هر تقدیر پیشنهادهای ویژه مؤسسه معنویت تمدن‌ساز و گروه‌های وابسته به ایشان عبارت است:

  1. به جای اهانت، اگر توان و دانش لازم را دارند پاسخی مکتوب به آثار استاد شمشیری بدهند. مخصوصاً در مباحث بنیادینی مثل باور رئیس تشکیلات حلقه به تناسخ، بی‌تأثیر بودن دین در سلوک، مرکب انگاری ذات خداوند و بیش از یکصد انحراف اساسی دیگر که در بیان و بنان استاد مورد اشاره قرار گرفته است.
  2. مناظره‌ای مجازی در هر موضوعی که تمایل دارند بین حجت‌الاسلام شمشیری و رئیس تشکیلات حلقه یا کسانی که برای ایشان کتاب‌هایش را نگاشته‌اند در اسرع وقت و در منظر مردم و به صورت زنده برقرار گردد. یکی از موضوعات می‌تواند مبحث «فناء» یا «لقاء الهی» باشد که بنیان‌گذار حلقه و نویسندگان این سازمان بدون هیچ‌گونه مطالعه‌ای در زمینه عرفان اسلامی، معتقدند که انسان پس از طی اسفار عرفانی، «خدا» می‌شود.

در پایان از همه هموطنانمان عاجزانه درخواست دعا برای سلامتی آسیب دیدگان حلقه و نجاتِ گرفتاران آن را داشته و به استحضار می‌رساند که همه‌ی کتاب‌های استاد شمشیری و دوره‌های آموزشی نقد حلقه به مناسبت این اقدام سازمان حلقه به زودی به رایگان در وب‌سایت رواق معرفت منتشر خواهد شد.

روابط عمومی وب‌سایت رواق معرفت

بیست‌ویکم اردیبهشت‌ماه هزاروچهارصد